New York Times Says It Was Hacked by China

//
Hackers stole New York Times corporate passwords and targeted the computers of 53 employees, including former Beijing bureau chief Jim Yardley.
Ramin Talaie/Getty Images

"Experts found no evidence that the intruders used the passwords to seek information that was not related to the reporting on the Wen family," the newspaper said, adding that no customer data was stolen either.

The Times said the hackers appeared to be looking for "the names of people who might have provided information to Mr Barboza," but said there was no evidence that sensitive emails or files from the reporting were compromised.

VIDEO: Hackers Vs. Cybercriminals

The paper said that with the help of outside computer experts, it had managed to kick out the intruders and prevent them from breaking into its systems again.

"They could have wreaked havoc on our systems," Times chief information officer Marc Frons said of the hackers. "But that was not what they were after."

The Times said Bloomberg News was also targeted by Chinese hackers, after publishing in June a report on the wealth accumulated by relatives of Xi Jinping. In November, Xi was elevated to leader of the Chinese Communist Party.

The Times asked AT&T, which monitors its computer network, to watch for unusual activity after learning of warnings from Chinese officials that its investigation into the Wen family's wealth would have "consequences."

It also briefed the Federal Bureau of Investigation on the hacking. But with the attacks persisting after the Wen investigation was published, the Times hired IT security firm Mandiant on November 7.

"If you look at each attack in isolation, you can't say, 'This is the Chinese military,'" said Mandiant chief security officer Richard Bejtlich.

BLOG: First Computer Virus, Creeper, Was No Bug

But he added: "When you see the same group steal data on Chinese dissidents and Tibetan activists, then attack an aerospace company, it starts to push you in the right direction."

AFP in Beijing sought further comment from China's Internet regulator but there was no immediate response. In October, the foreign ministry accused the New York Times of having "ulterior motives" and trying to "smear" China.

The newspaper's report at the time said investments by Wen's son, wife and others spanning the banking, jewelry and telecom sectors were worth at least $2.7 billion. The nytimes.com website remains inaccessible in China.